Ι. Ποιός σκότωσε τον Τσάρλι Κερκ; Όπλα παντού, πιστοί Μορμόνοι και Ρεπουμπλικάνοι
© Nikolai Antoniadis, Claus Hecking, Timo Lehmann: Attentat auf Charlie Kirk - Wer ist Tyler R.? - Der Spiegel, 13.9.2025 - μια ανταπόκριση, St. George (Γιούτα - ΗΠΑ) - https://archive.md/7abeA
Καλά φροντισμένες αυλές μπροστά από μονοκατοικίες με φρεσκοβαμμένους τοίχους, μπασκέτες πάνω από την πόρτα του γκαράζ, αμερικανικές σημαίες αναρτημένες. Απόγευμα Παρασκευής στο Σεντ Τζορτζ της Γιούτα, ο ήλιος λάμπει στην ειδυλλιακή σκηνή μιας μικρής αμερικανικής πόλης, την ώρα που το FBI και η τοπική αστυνομία με τον σερίφη ρυμουλκούν ένα αυτοκίνητο. Είναι ένα γκρι σπορ αυτοκίνητο, ένα παλιό μοντέλο Dodge Charger. Το ανεβάζουν σ' ένα φορτηγό. Έχουν αποκλείσει τον δρόμο και η περιοχή έχει γεμίσει με σκούρα τζιπ των ειδικών πρακτόρων του FBI και βαν των τηλεοπτικών συνεργείων.
Το σπορ αυτοκίνητο είναι ένα από τα βασικά αποδεικτικά στοιχεία στην υπόθεση της δολοφονίας του ακροδεξιού ακτιβιστή και ινφλουένσερ Τσάρλι Κερκ. Φέρεται ότι ο 22χρονος Tyler James R. οδήγησε την Τετάρτη αυτό το αυτοκίνητο από το St. George μέχρι το Πανεπιστήμιο Utah Valley, περισσότερα από 400 χιλιόμετρα βορειότερα, στο άλλο άκρο της Πολιτείας Γιούτα. Εκεί φέρεται να σκότωσε τον Kirk με μια σφαίρα στο λαιμό. Αυτό ομολόγησε στους αστυνομικούς, κατά τα λεγόμενα.
Το σπορ αυτοκίνητο είναι ένα από τα βασικά αποδεικτικά στοιχεία στην υπόθεση της δολοφονίας του ακροδεξιού ακτιβιστή και ινφλουένσερ Τσάρλι Κερκ. Φέρεται ότι ο 22χρονος Tyler James R. οδήγησε την Τετάρτη αυτό το αυτοκίνητο από το St. George μέχρι το Πανεπιστήμιο Utah Valley, περισσότερα από 400 χιλιόμετρα βορειότερα, στο άλλο άκρο της Πολιτείας Γιούτα. Εκεί φέρεται να σκότωσε τον Kirk με μια σφαίρα στο λαιμό. Αυτό ομολόγησε στους αστυνομικούς, κατά τα λεγόμενα.
Δεν είναι σαφές γιατί μπορεί να το έκανε. Οι συνομιλίες με ανθρώπους στον St. George και τα ίχνη που άφησαν ο Tyler R. και η οικογένειά του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σκιαγραφούν την εικόνα ενός νεαρού άνδρα ο οποίος, προφανώς, δεν είχε βρει ακόμη το πολιτικό του στίγμα. Και ο οποίος μεγάλωσε σε μια πολύ θρησκευόμενη οικογένεια Μορμόνων, η οποία καταγίνονταν με τα όπλα με πάρα πολύ πάθος.
![]() |
Επιρροή της «Δεξιάς» (δηλαδή των Ρεπουμπλικανών ΜΑGA) και της «Αριστεράς» (δηλαδή των Δημοκρατικών) όπως φαίνεται στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Οι «κόκκινοι» (Τραμπικοί Ρεπουμπλικανοί) επιδραστικοί στις «μάζες» influencers και podcasters, υπερέχουν συντριπτικά. Ο δολοφονημένος Charlie Kirk ήταν στην μεγαλομεσαία σειρά πίσω από τα ΜΑGA-μεγαθήρια Joe Rogan, Jordan Peterson, Ben Shapiro κτλ |
Ο Tyler R. αγαπούσε τα όπλα και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια: Επικίνδυνο πάθος
Η πόλη Σεντ Τζορτζ βρίσκεται στην νοτιοδυτική Γιούτα, έχει περίπου 100.000 κατοίκους οι οποίοι ζουν κυρίως σε μονοκατοικίες. Βουνά από κόκκινο ψαμμίτη υψώνονται επιβλητικά πίσω της.
Ο Τάιλερ Ρ. μεγάλωσε εδώ, είναι ο μεγαλύτερος γιος μιας πενταμελούς οικογένειας. Ο πατέρας του εργάζεται ως ξυλουργός, η μητέρα του είναι κοινωνική λειτουργός. Όπως πολλές οικογένειες στην Γιούτα, είναι ευσεβείς Μορμόνοι και η εκκλησία τους απέχει από το σπίτι της οικογένειας μόνον λίγα λεπτά με τα πόδια. Ο Τάιλερ Ρ. τον τελευταίο καιρό έμενε μόνος του σ' ένα συγκρότημα διαμερισμάτων περίπου δέκα λεπτά με το αυτοκίνητο. Και εκεί έχει γίνει αποκλεισμός και διεξάγονται έρευνες.
Ένα πράγμα είναι βέβαιο: Ο ύποπτος ως δράστης δεν προέρχεται από κάποιου είδους «αριστερό» κοινωνικό περίγυρο, εάν μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι υπάρχει καν κάτι τέτοιο, εδώ στο Σεντ Τζορτζ. Τόσο ο πατέρας του Κερκ, Μάθιου, όσο και η μητέρα του, Άμπερ, είναι εγγεγραμμένοι ψηφοφόροι του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος, του κόμματος του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, υπέρ του οποίου έκανε προεκλογική εκστρατεία ο δολοφονημένος Τσάρλι Κερκ. Επιπλέον, ο πατέρας είναι μέλος μιας θρησκευτικής και μιας δεξιόστροφης ομάδας στο Facebook. Και οι δύο ομάδες θρήνησαν αμέσως για τον θάνατο του Κερκ.
Η οπλοφορία ως τμήμα της πολιτισμικής ταυτότητας
Ο ίδιος ο Τάιλερ αναφέρεται στους εκλογικούς καταλόγους ως «ανενεργός ψηφοφόρος». Σύμφωνα με δημοσιεύματα των New York Times δεν πήγε να ψηφίσει στις περσινές εκλογές.
Η Μελίσα Τ., 45 ετών, ζει απέναντι από το σπίτι των γονιών του Τάιλερ και λέει ότι οι Ρ. είναι μια οικογένεια φιλική. «Αν με καλούσαν σε δείπνο, θα είχα δεχτεί αμέσως», λέει. Είναι μια καλή γειτονιά και οι περισσότεροι άνθρωποι εδώ ψηφίζουν Ρεπουμπλικάνους. Ακόμα δεν μπορεί να πιστέψει τι συνέβη.
Τι ξέρει για τα όπλα;
«Όλοι εδώ έχουμε στα σπίτια μας όπλα, επειδή κυνηγάμε», λέει η Μελίσα Τ. Προσθέτει ότι και η ίδια τα χρησιμοποιεί τακτικά. Είναι μέρος του πολιτισμού στην περιοχή. Οι άνθρωποι έχουν πολλά χόμπι της υπαίθρου. «Κυνηγάμε, κατασκηνώνουμε, ψαρεύουμε».
Στη σελίδα της μητέρας του Τάιλερ Ρ. στο Facebook (η οποία είναι πλέον μπλοκαρισμένη) το SPIEGEL βρήκε πολλές φωτογραφίες από τα τελευταία χρόνια, στις οποίες αυτή και οι γιοι της πόζαραν με διάφορα όπλα: Άλλοτε με κυνηγετικά τουφέκια, άλλοτε με υποπολυβόλα, άλλοτε με ελαφρά ή βαριά πολεμικά αυτόματα τουφέκια, είτε σε εκθέσεις όπλων είτε σε σκοπευτήρια. Ένας μικρότερος αδερφός του Τάιλερ Ρ. έλαβε ως δώρο για τα Χριστούγεννα του 2017 ένα κιτ «φτιάξε μόνος σου το δικό σου όπλο». Ένας άλλος αδελφός προβάλλεται από την μητέρα του ως «οπλοφόρος». Και ο ίδιος ο Τάιλερ Ρ. επίσης εμφανίζεται σε αυτές τις παλιότερες φωτογραφίες ως μικρότερο αγόρι, με ένα τουφέκι και ένα πολεμικό αυτόματο.
Μετά από ερωτήσεις μας στα λεγόμενα ράντσα σκοποβολής της περιοχής, δηλαδή σε εγκαταστάσεις για ασφαλή σκοποβολή, έγινε σαφές ότι ο ύποπτος για την επίθεση Τάιλερ Ρ. δεν τους είχε τραβήξει την προσοχή για το πάθος του με τα όπλα. Ούτως ή άλλως, εδώ οι περισσότεροι ασκούνται στην ανοιχτή έρημο, εξηγεί ένας από τους υπεύθυνους των σκοπευτηρίων. Μια επιτυχής βολή από μια στέγη, όπως φέρεται να πυροβόλησε ο Τάιλερ Ρ., δεν αποτελεί ένδειξη ότι είναι έργο κάποιου ιδιαίτερα καλού σκοπευτή.
Ένας γείτονας του στο συγκρότημα διαμερισμάτων, ο οποίος δεν ήθελε να κατονομαστεί, λέει ότι ο Τάιλερ Ρ. είχε πολύ μετρημένη συμπεριφορά. Συχνά κυκλοφορούσε φορώντας γυαλιά ηλίου και καπέλο.
Ωστόσο, ο Τάιλερ Ρ. δεν ήταν γνωστός ως περιθωριακός ή εκκεντρικός. Κατά καιρούς ήταν εξαιρετικός μαθητής: Στα 15 του, το σχολείο του τον τίμησε επανειλημμένα για εξαιρετικές επιδόσεις. Ως 18χρονος, έλαβε για τους εξαιρετικούς βαθμούς του υποτροφία αξίας 32.000 δολαρίων (περίπου 27.000 ευρώ σήμερα) από το Πανεπιστήμιο της Γιούτα, πανεπιστήμιο που θεωρείται συντηρητικό. Η περήφανη μητέρα του δημοσίευσε στο Facebook ένα βίντεο για το γεγονός.
Η πόλη Σεντ Τζορτζ βρίσκεται στην νοτιοδυτική Γιούτα, έχει περίπου 100.000 κατοίκους οι οποίοι ζουν κυρίως σε μονοκατοικίες. Βουνά από κόκκινο ψαμμίτη υψώνονται επιβλητικά πίσω της.
Ο Τάιλερ Ρ. μεγάλωσε εδώ, είναι ο μεγαλύτερος γιος μιας πενταμελούς οικογένειας. Ο πατέρας του εργάζεται ως ξυλουργός, η μητέρα του είναι κοινωνική λειτουργός. Όπως πολλές οικογένειες στην Γιούτα, είναι ευσεβείς Μορμόνοι και η εκκλησία τους απέχει από το σπίτι της οικογένειας μόνον λίγα λεπτά με τα πόδια. Ο Τάιλερ Ρ. τον τελευταίο καιρό έμενε μόνος του σ' ένα συγκρότημα διαμερισμάτων περίπου δέκα λεπτά με το αυτοκίνητο. Και εκεί έχει γίνει αποκλεισμός και διεξάγονται έρευνες.
Ένα πράγμα είναι βέβαιο: Ο ύποπτος ως δράστης δεν προέρχεται από κάποιου είδους «αριστερό» κοινωνικό περίγυρο, εάν μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι υπάρχει καν κάτι τέτοιο, εδώ στο Σεντ Τζορτζ. Τόσο ο πατέρας του Κερκ, Μάθιου, όσο και η μητέρα του, Άμπερ, είναι εγγεγραμμένοι ψηφοφόροι του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος, του κόμματος του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, υπέρ του οποίου έκανε προεκλογική εκστρατεία ο δολοφονημένος Τσάρλι Κερκ. Επιπλέον, ο πατέρας είναι μέλος μιας θρησκευτικής και μιας δεξιόστροφης ομάδας στο Facebook. Και οι δύο ομάδες θρήνησαν αμέσως για τον θάνατο του Κερκ.
![]() |
O Μορμονικός ναός στ St. George, Utah |
Ο ίδιος ο Τάιλερ αναφέρεται στους εκλογικούς καταλόγους ως «ανενεργός ψηφοφόρος». Σύμφωνα με δημοσιεύματα των New York Times δεν πήγε να ψηφίσει στις περσινές εκλογές.
Η Μελίσα Τ., 45 ετών, ζει απέναντι από το σπίτι των γονιών του Τάιλερ και λέει ότι οι Ρ. είναι μια οικογένεια φιλική. «Αν με καλούσαν σε δείπνο, θα είχα δεχτεί αμέσως», λέει. Είναι μια καλή γειτονιά και οι περισσότεροι άνθρωποι εδώ ψηφίζουν Ρεπουμπλικάνους. Ακόμα δεν μπορεί να πιστέψει τι συνέβη.
Τι ξέρει για τα όπλα;
«Όλοι εδώ έχουμε στα σπίτια μας όπλα, επειδή κυνηγάμε», λέει η Μελίσα Τ. Προσθέτει ότι και η ίδια τα χρησιμοποιεί τακτικά. Είναι μέρος του πολιτισμού στην περιοχή. Οι άνθρωποι έχουν πολλά χόμπι της υπαίθρου. «Κυνηγάμε, κατασκηνώνουμε, ψαρεύουμε».
Στη σελίδα της μητέρας του Τάιλερ Ρ. στο Facebook (η οποία είναι πλέον μπλοκαρισμένη) το SPIEGEL βρήκε πολλές φωτογραφίες από τα τελευταία χρόνια, στις οποίες αυτή και οι γιοι της πόζαραν με διάφορα όπλα: Άλλοτε με κυνηγετικά τουφέκια, άλλοτε με υποπολυβόλα, άλλοτε με ελαφρά ή βαριά πολεμικά αυτόματα τουφέκια, είτε σε εκθέσεις όπλων είτε σε σκοπευτήρια. Ένας μικρότερος αδερφός του Τάιλερ Ρ. έλαβε ως δώρο για τα Χριστούγεννα του 2017 ένα κιτ «φτιάξε μόνος σου το δικό σου όπλο». Ένας άλλος αδελφός προβάλλεται από την μητέρα του ως «οπλοφόρος». Και ο ίδιος ο Τάιλερ Ρ. επίσης εμφανίζεται σε αυτές τις παλιότερες φωτογραφίες ως μικρότερο αγόρι, με ένα τουφέκι και ένα πολεμικό αυτόματο.
Μετά από ερωτήσεις μας στα λεγόμενα ράντσα σκοποβολής της περιοχής, δηλαδή σε εγκαταστάσεις για ασφαλή σκοποβολή, έγινε σαφές ότι ο ύποπτος για την επίθεση Τάιλερ Ρ. δεν τους είχε τραβήξει την προσοχή για το πάθος του με τα όπλα. Ούτως ή άλλως, εδώ οι περισσότεροι ασκούνται στην ανοιχτή έρημο, εξηγεί ένας από τους υπεύθυνους των σκοπευτηρίων. Μια επιτυχής βολή από μια στέγη, όπως φέρεται να πυροβόλησε ο Τάιλερ Ρ., δεν αποτελεί ένδειξη ότι είναι έργο κάποιου ιδιαίτερα καλού σκοπευτή.
Ένας γείτονας του στο συγκρότημα διαμερισμάτων, ο οποίος δεν ήθελε να κατονομαστεί, λέει ότι ο Τάιλερ Ρ. είχε πολύ μετρημένη συμπεριφορά. Συχνά κυκλοφορούσε φορώντας γυαλιά ηλίου και καπέλο.
Ωστόσο, ο Τάιλερ Ρ. δεν ήταν γνωστός ως περιθωριακός ή εκκεντρικός. Κατά καιρούς ήταν εξαιρετικός μαθητής: Στα 15 του, το σχολείο του τον τίμησε επανειλημμένα για εξαιρετικές επιδόσεις. Ως 18χρονος, έλαβε για τους εξαιρετικούς βαθμούς του υποτροφία αξίας 32.000 δολαρίων (περίπου 27.000 ευρώ σήμερα) από το Πανεπιστήμιο της Γιούτα, πανεπιστήμιο που θεωρείται συντηρητικό. Η περήφανη μητέρα του δημοσίευσε στο Facebook ένα βίντεο για το γεγονός.
Το 2021 φοίτησε σ' αυτό το πανεπιστήμιο, το οποίο βρίσκεται στο Λόγκαν, βόρεια της Σολτ Λέικ Σίτι [η πρωτεύουσα της Γιούτα] - αλλά μόνον για ένα εξάμηνο. Η γειτόνισσα Μελίσα Τ. πιστεύει ότι αυτός ο καιρός της διαμονής στο βορρά δεν έκανε καλό στον Ρ.
Το γιατί τα παράτησε είναι άγνωστο. Πιο πρόσφατα, σπούδαζε για να γίνει ηλεκτρολόγος μηχανικός σε ένα τεχνικό κολλέγιο κοντά στο σπίτι του. Ένας άνδρας, του οποίου ο συγκάτοικος παρακολουθούσε τα ίδια μαθήματα με τον Τάιλερ Ρ., λέει ότι ο ύποπτος ως δολοφόνος είχε παρακολουθήσει την προηγούμενη εβδομάδα μια εκπαιδευτική συνεδρία. Δεν είχε κάτι ξεχωριστό στην συμπεριφορά του εκεί και συμπεριφερόταν διακριτικά.
Για την ακροδεξιά στις ΗΠΑ, το ζήτημα του τι φταίει έχει ήδη λυθεί. Πιστεύουν ότι ο Τάιλερ Ρ. είχε υποστεί κατήχηση στα πανεπιστήμια. Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο ότι ο Τάιλερ Ρ. εξελίχθηκε σε ακροαριστερό ριζοσπάστη στην διάρκεια του ενός και μοναδικού εξαμήνου της φοίτησης του στο Πανεπιστήμιο.
Το γιατί τα παράτησε είναι άγνωστο. Πιο πρόσφατα, σπούδαζε για να γίνει ηλεκτρολόγος μηχανικός σε ένα τεχνικό κολλέγιο κοντά στο σπίτι του. Ένας άνδρας, του οποίου ο συγκάτοικος παρακολουθούσε τα ίδια μαθήματα με τον Τάιλερ Ρ., λέει ότι ο ύποπτος ως δολοφόνος είχε παρακολουθήσει την προηγούμενη εβδομάδα μια εκπαιδευτική συνεδρία. Δεν είχε κάτι ξεχωριστό στην συμπεριφορά του εκεί και συμπεριφερόταν διακριτικά.
Για την ακροδεξιά στις ΗΠΑ, το ζήτημα του τι φταίει έχει ήδη λυθεί. Πιστεύουν ότι ο Τάιλερ Ρ. είχε υποστεί κατήχηση στα πανεπιστήμια. Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο ότι ο Τάιλερ Ρ. εξελίχθηκε σε ακροαριστερό ριζοσπάστη στην διάρκεια του ενός και μοναδικού εξαμήνου της φοίτησης του στο Πανεπιστήμιο.
![]() |
H Aνταρσία των Μορμόνων, ο πρώτος Αμερικανικός Εμφύλιος (Utah War, 1857-1858) |
Ένας Μορμόνος ιερωμένος ενημέρωσε τις δυνάμεις ασφαλείας
Ωστόσο, ανακαλύφθηκαν χαραγμένα συνθήματα σε φυσίγγια που δεν είχαν πυροδοτηθεί: Σ' ένα φυσίγγι είναι χαραγμένος ο τίτλος του αριστερού παρτιζάνικου τραγουδιού «Bella Ciao», το οποίο είναι πολύ γνωστό στην Ευρώπη αλλά πολύ λιγότερο γνωστό στις ΗΠΑ. Σε ένα άλλο γράφει: «Έι φασίστα, άρπα το». Ένα άλλο φυσίγγιο γράφει: «Αν διαβάζεις αυτό, είσαι γκέι». Και «Lmao», που σημαίνει «laughing my ass off». Αυτή η αργκό ή γλώσσα των chat είναι δημοφιλής και στα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Ωστόσο, δεν υποδηλώνει κάποιο κίνητρο για την δολοφονία του Κερκ.
Ωστόσο, ανακαλύφθηκαν χαραγμένα συνθήματα σε φυσίγγια που δεν είχαν πυροδοτηθεί: Σ' ένα φυσίγγι είναι χαραγμένος ο τίτλος του αριστερού παρτιζάνικου τραγουδιού «Bella Ciao», το οποίο είναι πολύ γνωστό στην Ευρώπη αλλά πολύ λιγότερο γνωστό στις ΗΠΑ. Σε ένα άλλο γράφει: «Έι φασίστα, άρπα το». Ένα άλλο φυσίγγιο γράφει: «Αν διαβάζεις αυτό, είσαι γκέι». Και «Lmao», που σημαίνει «laughing my ass off». Αυτή η αργκό ή γλώσσα των chat είναι δημοφιλής και στα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Ωστόσο, δεν υποδηλώνει κάποιο κίνητρο για την δολοφονία του Κερκ.
Οι νεαροί Paxton B. και Bridger C., και οι δύο 16 ετών, κυκλοφορούν στη γειτονιά του St. George, στην οποία ζούσε και ο Τάιλερ Ρ. Ισχυρίζονται ότι πηγαίνουν στο ίδιο σχολείο όπου φοιτούσε ο Τάιλερ Ρ. και εξακολουθούν να φοιτούν τα αδέλφια του. Οι δύο έφηβοι λένε ότι όλοι εκεί είναι πιστοί Χριστιανοί και λυπούνται για τον θάνατο του Κερκ. Λένε ότι τα παιδιά αυτά δεν έχουν καμία σχέση με όπλα, αλλά φυσικά παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια. Σύμφωνα με τους ερευνητές της αστυνομίας, ο Ρ. ήταν ενεργός στον χώρο των παιχνιδιών αυτών.
Είναι φανερό πως το γεγονός ότι ο Τάιλερ Ρ. παραδόθηκε, έχει να κάνει με την οικογένειά του και με το Μορμονικό του περιβάλλον. Τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι ο πατέρας αναγνώρισε τον γιο του όταν το FBI δημοσίευσε φωτογραφίες του υπόπτου την Πέμπτη. Ο Τάιλερ Ρ. παραδέχτηκε στον πατέρα του ότι αυτός ήταν το άτομο στις φωτογραφίες. Όταν ο πατέρας ζήτησε από τον γιο του να παραδοθεί, εκείνος του είπε ότι προτιμούσε να αυτοκτονήσει. Ο πατέρας κάλεσε στη συνέχεια έναν Μορμόνο ιερωμένο ο οποίος ήταν φίλος της οικογένειας και εκείνος κάλεσε τις δυνάμεις ασφαλείας. Αρκετοί άνθρωποι που συναντά κανείς στο St. George, σήμερα την Παρασκευή, εύχονται την θανατική ποινή για τον συμπολίτη τους.
Είναι φανερό πως το γεγονός ότι ο Τάιλερ Ρ. παραδόθηκε, έχει να κάνει με την οικογένειά του και με το Μορμονικό του περιβάλλον. Τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι ο πατέρας αναγνώρισε τον γιο του όταν το FBI δημοσίευσε φωτογραφίες του υπόπτου την Πέμπτη. Ο Τάιλερ Ρ. παραδέχτηκε στον πατέρα του ότι αυτός ήταν το άτομο στις φωτογραφίες. Όταν ο πατέρας ζήτησε από τον γιο του να παραδοθεί, εκείνος του είπε ότι προτιμούσε να αυτοκτονήσει. Ο πατέρας κάλεσε στη συνέχεια έναν Μορμόνο ιερωμένο ο οποίος ήταν φίλος της οικογένειας και εκείνος κάλεσε τις δυνάμεις ασφαλείας. Αρκετοί άνθρωποι που συναντά κανείς στο St. George, σήμερα την Παρασκευή, εύχονται την θανατική ποινή για τον συμπολίτη τους.
Harold Bloom: The American religion - the emergence of the post-Christian nation (1992)
Ένα πανόραμα των Αμερικανικής καταγωγής θρησκευτικών δογμάτων και αιρέσεων. Ιδίως των χιλιαστικών (millenarian ή millennialist) και άλλων «ανεξάρτητων χαρισματικών», οι οποίοι, σε αντίθεση με τους Καθολικούς, Ορθοδόξους και Βορειοευρωπαίους Ευαγγελικούς Χριστιανούς, ερμηνεύουν κατά λέξη (και όχι αλληγορικά) τα βιβλία της Καινής ή Παλαιάς Διαθήκης, από τον σπουδαίο κριτικό της λογοτεχνίας και θρησκειολογικό μελετητή
ΙΙ. Τσάρλι Κερκ, βίος και πολιτεία ενός νεαρού αντιφιλελεύθερου επαναστάτη
Ο Τσαρλς Τζέιμς Κερκ (Charles James Kirk) γεννήθηκε στις 14 Οκτωβρίου 1993 στο προάστιο του Σικάγο Arlington Heights, στο Ιλινόις. Η μητέρα του είναι σύμβουλος ψυχικής υγείας και ο πατέρας του αρχιτέκτονας. Το 2010, ως μαθητής στο Λύκειο Wheeling, έκανε την πρώτη πολιτική πράξη του: Προσφέρθηκε εθελοντικά για την επιτυχημένη εκστρατεία του Ρεπουμπλικανού Mark Kirk (απλή συνωνυμία) για τη Γερουσία των ΗΠΑ. Μετά έγραψε ένα άρθρο στο Breitbart News, ισχυριζόμενος ότι τα σχολικά βιβλία του λυκείου είναι προκατειλημμένα υπέρ φιλελεύθερων ιδεών, πράγμα που είχε ως συνέχεια μια εμφάνιση στο κανάλι Fox Business. Ο Κερκ φοίτησε στο Harper College κοντά στο Σικάγο, αλλά το παράτησε πριν πάρει πτυχίο.
Η εποχή του Tea Party Ρεπουμπλικανισμού - Από την εφηβεία προς την ενηλικίωση
Ο Bill Montgomery, συνταξιούχος, πάνω από 50 χρόνια μεγαλύτερος του, υποψήφιος για το Κογκρέσο υποστηριζόμενος από το ενδορεπουμπλικανικό ακραίο νεοφιλελεύθερο κίνημα Tea Party ενθάρρυνε τον 18χρονο τότε Κερκ να ασχοληθεί με τον πολιτικό ακτιβισμό πλήρους απασχόλησης. Ίδρυσαν μαζί το Turning Point USA, «οργανισμό βάσης ανταγωνιστικό των φιλελεύθερων ομάδων όπως το MoveOn.org». Στο Εθνικό Συνέδριο των Ρεπουμπλικανών του 2012, ο Κερκ συνάντησε τον Foster Friess, επιχειρηματία από το Γουαιόμινγκ και εξέχοντα δωρητή των Ρεπουμπλικανών, και τον έπεισε να χρηματοδοτήσει το Turning Point. Η συνέχεια αυτής της επιχειρηματικής δραστηριότητας με χρήση της πολιτικής ως πρώτης ύλης ήταν θριαμβευτική.
Ο Bill Montgomery, συνταξιούχος, πάνω από 50 χρόνια μεγαλύτερος του, υποψήφιος για το Κογκρέσο υποστηριζόμενος από το ενδορεπουμπλικανικό ακραίο νεοφιλελεύθερο κίνημα Tea Party ενθάρρυνε τον 18χρονο τότε Κερκ να ασχοληθεί με τον πολιτικό ακτιβισμό πλήρους απασχόλησης. Ίδρυσαν μαζί το Turning Point USA, «οργανισμό βάσης ανταγωνιστικό των φιλελεύθερων ομάδων όπως το MoveOn.org». Στο Εθνικό Συνέδριο των Ρεπουμπλικανών του 2012, ο Κερκ συνάντησε τον Foster Friess, επιχειρηματία από το Γουαιόμινγκ και εξέχοντα δωρητή των Ρεπουμπλικανών, και τον έπεισε να χρηματοδοτήσει το Turning Point. Η συνέχεια αυτής της επιχειρηματικής δραστηριότητας με χρήση της πολιτικής ως πρώτης ύλης ήταν θριαμβευτική.
Ποιά πολιτική; Ως προς την μάχη για την πολιτική εξουσία στις ΗΠΑ, το 2016 ο Κερκ δήλωνε «δεν ήταν ο μεγαλύτερος θαυμαστής του Ντόναλντ Τραμπ στον κόσμο», αλλά θα τον ψήφιζε, άν και όπως έλεγε, η υποψηφιότητα του Τραμπ δυσκόλευε την αποστολή του Turning Point. Τουλάχιστον από το 2019 και μετά, ο Κερκ και οι οργανώσεις του υποστήριξαν σταθερά τον Πρόεδρο Τραμπ. Επίσης, βοήθησε πολύ για την προσέγγιση του JD Vance προς τον Τραμπ και για την άνοδο του πρώτου στην θέση του Αντιπροέδρου.
![]() |
«Είμαι απίστευτα σκεπτικιστής όταν ακούω επιστήμονες να μιλούν, ιδίως όταν ακούω ότι ένα εμβόλιο είναι ασφαλές και αποτελεσματικό, ή ότι το κλείσιμο των σχολείων και η τοποθέτηση μασκών στα παιδιά είναι καλή απάντηση. Αλλά ας προσποιηθούμε [...] ότι η κλιματική αλλαγή είναι μια υπαρξιακή απειλή». Ο Kirk αμφισβήτησε ότι η σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων θα βοηθούσε. Βλέπει με σκεπτικισμό την διαπίστωση ότι οι άνθρωποι έχουν κάποια σχέση με την άνοδο της θερμοκρασίας. Και αν οι επιστήμονες κάνουν λάθος, «τότε αυτό που θα προσπαθήσουμε να κάνουμε [...] ίσως στην πραγματικότητα έχει πιο πολύ να κάνει με την κατάσχεση ιδιωτικής περιουσίας και με απώλεια πλούτου, δηλαδή με Μαρξισμό, όχι με επίλυση αυτού του προβλήματος». Ο Kirk χλεύασε την ιδέα ότι οι ΗΠΑ θα έπρεπε να απομακρυνθούν από τα ορυκτά καύσιμα και τα οχήματα [με μηχανές καύσης] και είπε ότι η ανάπλαση των πόλεων ώστε να γίνουν πιο φιλικές για τους πεζούς είναι συνώνυμη με την αφαίρεση της ελευθερίας μας. «Χωρίς αυτοκίνητο είσαι αιχμάλωτος της κυβέρνησης σε μια ανοιχτή φυλακή», είπε ο Kirk (από ομιλία στο Κρατικό Πανεπιστήμιο του Μιζούρι, Springfield, Οκτώβριος 2023) |
Απόρριψη του ορθολογισμού με αποκοπή από την κλασική - ελληνορωμαϊκή πηγή του:
«Ο “Δυτικός” πολιτισμός είναι απότοκο της Βίβλου»
Ως προς τα περιεχόμενα της πολιτικής, ο Τσάρλι Κερκ δεν έκρυβε τις απόψεις του εφ' όλης της ύλης. Και επί των θεμελιωδών ζητημάτων, περί αξιών και δημοκρατίας. Στα βασικά θέματα ταυτότητας προπαγάνδιζε έναν «Χριστιανικό» εθνικισμό, και μάλιστα την εκδοχή του «Seven Mountains Dominionism», σύμφωνα με την οποία οι (νεο)ευαγγελικοί Χριστιανοί των ανεξάρτητων Αμερικανικών «χαρισματικών» ομάδων πρέπει να κυριαρχούν σε επτά τομείς της κοινωνίας: Στην κυβέρνηση, στα Μέσα Ενημέρωσης, στην εκπαίδευση, στις επιχειρήσεις, στα περί την οικογένεια, την θρησκεία και την ψυχαγωγία. Υποστήριζε επίσης την πολιτισμική ανωτερότητα αυτού που μερικοί ακόμη και τώρα αποκαλούν «Δυτικό» κόσμο. Σε μια ομιλία του το 2023 είπε: «Όλοι οι άνθρωποι δημιουργούνται ίσοι ενώπιον του Θεού, άνδρες και γυναίκες, αλλά δεν δημιουργούνται όλοι οι πολιτισμοί ίσοι [...] ο δυτικός πολιτισμός είναι ο καλύτερος που έχει δημιουργήσει η ανθρωπότητα. Είναι ένα απότοκο της Βίβλου».
Έλεγε ότι οι Λευκοί Αμερικανοί είναι σε φάση παρακμής και έχουν γίνει θύματα της κοινωνικής διαδικασίας. Προπαγάνδιζε ότι μια «στρατηγική της μεγάλης αντικατάστασης», ιδίως στα νότια σύνορα των ΗΠΑ μας, επιδιώκει την αντικατάσταση της λευκής αγροτικής Αμερικής με κάτι διαφορετικό». 'Ελεγε ότι οι πολιτικές μετανάστευσης των Δημοκρατικών στόχευαν στη «μείωση και μείωση της λευκής δημογραφικής σύνθεσης στην Αμερική» και ότι «το Αμερικανικό Δημοκρατικό Κόμμα μισεί αυτή τη χώρα, θέλουν να την δουν να καταρρέει, τους αρέσει όταν η Αμερική γίνεται λιγότερο λευκή».
![]() |
Is A Russia Reset Happening Today?, Charlie Kirk analyzes the significance of Putin making the trip to Alaska, a territory that was once Russia's (15.8.2025) |
Στο πεδίο της γεωπολιτικής, τις ημέρες πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ο Κερκ χαρακτήρισε τις εντάσεις ως «συνοριακή διαφορά» και αναπαρήγαγε ψευδείς ισχυρισμούς από ρωσικά κρατικά μέσα ενημέρωσης ότι οι ουκρανικές δυνάμεις είχαν βομβαρδίσει έναν ρωσικό αυτονομιστικό θύλακα. Σταθερά αντίθετος πρός την αποστολή όπλων από τις ΗΠΑ στην Ουκρανία ή την οικονομική βοήθεια της χώρας, τον Αύγουστο του 2025 διαφώνησε με την απόφαση του Τραμπ να στείλει περισσότερη στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία: «Ήμασταν αντίθετοι με τον Μπάιντεν. Γιατί να είμαστε υπέρ τώρα; Εκτός αν μας οδηγήσει σε μια ειρηνευτική συμφωνία». Αποκάλεσε τον Ουκρανό πρόεδρο Βολοντίμιρ Ζελένσκι «μαριονέτα της CIA» και «γκάνγκστερ» που «έστειλε τον ίδιο του τον λαό σε μια άσκοπη σφαγή», είπε ότι η Ουκρανία πρέπει να μειώσει τις δαπάνες γι' αυτόν που ο ίδιος ονόμαζε πόλεμο που δεν μπορούσε να «κερδίσει» και ισχυρίστηκε ότι η Κριμαία δεν μπορούσε να επιστραφεί στην Ουκρανία επειδή «ήταν πάντα μέρος της Ρωσίας». Τον Νοέμβριο του 2024, ο Κερκ ζήτησε «συγγνώμη» από τον ρωσικό λαό, δηλώνοντας ότι «πολύ λίγοι Αμερικανοί θέλουν πόλεμο μαζί σας» και ότι «οι άνθρωποι που έχουν εμμονή με το να σας πολεμούν για πάντα» ήταν μια μειονότητα «στο δρόμο της εξόδου του Μπάιντεν από την εξουσία». Η ανάρτησή του κοινοποιήθηκε από το ρωσικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων RT.
Μεταξύ πολλών θεωριών συνωμοσίας (π.χ. περί Covid), υπάρχει και η επίρριψη στην Κίνα της ευθύνης για την πλημμύρα νέων ναρκωτικών στις ΗΠΑ: «Σχεδόν κανείς εδώ [...] δεν έχει έναν φίλο που χάθηκε εξαιτίας της ρωσικής κυβέρνησης, αλλά σίγουρα έχει έναν, ή και μέλος της οικογένειάς του, ο οποίος έχει πεθάνει εξαιτίας των καρτέλ και του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος, με την φαιντανύλη που εισέρχεται στις κοινότητές μας».
Ως προς το Ισραήλ και την Παλαιστίνη, η στάση του Κερκ ήταν η τυπική διπρόσωπη εργαλειοποίηση η οποία χαρακτηρίζει όλο τον ευρωπαϊκό εθνικολαϊκισμό (και αντισυμμετρικά, μεγάλα τμήματα της «ριζοσπαστικής Αριστεράς»). Παρόλο που ο Κερκ υποστήριξε ένθερμα τις πολιτικές του Ισραήλ, έχει κατηγορηθεί για αντισημιτισμό από πολλά άτομα και οργανισμούς. Η Anti-Defamation League (ADL) της εβραϊκής Διασποράς στις ΗΠΑ κατηγόρησε τον Κερκ ότι δημιούργησε μια «τεράστια πλατφόρμα για εξτρεμιστές και ακροδεξιούς θεωρητικούς συνωμοσίας» (Times of Israel).
Τον Οκτώβριο του 2023, δήλωσε στην εκπομπή The Charlie Kirk Show ότι «οι Εβραίοι δωρητές ήταν ο νούμερο 1 μηχανισμός χρηματοδότησης ριζοσπαστικών πολιτικών, πολιτικών των ανοιχτών συνόρων, νεοφιλελεύθερων, οιονεί μαρξιστικών πολιτικών [...] Αυτό είναι ένα τέρας που δημιουργήθηκε από κοσμικούς Εβραίους και τώρα έρχεται να φάει και τους Εβραίους». Υποστήριξε επίσης ότι αυτοί οι Εβραίοι ελέγχουν «όχι απλά και μόνον τα κολέγια, αλλά οι ίδιοι είναι οι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί, είναι οι ταινίες, είναι το Χόλιγουντ, είναι τα πάντα». Λίγο αργότερα, είπε ότι «οι Εβραίοι ήταν από τους μεγαλύτερους χρηματοδότες πολιτισμικών μαρξιστικών ιδεών και υποστηρικτές αυτών των ιδεών τα τελευταία 30 ή 40 χρόνια». Ο Κερκ κάλεσε τους Αμερικανούς Εβραίους να «σταματήσουν να επιδοτούν την ίδια τους την καταστροφή υποστηρίζοντας θεσμούς που εκτρέφουν αντισημίτες και υποστηρίζουν γενοκτονικούς δολοφόνους».
Τον Νοέμβριο του 2023, ο Κερκ είπε ότι «οι εβραϊκές κοινότητες προωθούν το ίδιο ακριβώς μίσος εναντίον των λευκών, το οποίο, κατά πως ισχυρίζονται, θέλουν να σταματήσει να χρησιμοποιείται εναντίον των Εβραίων». Συνέχισε ως εξής: «Το φιλοσοφικό θεμέλιο της αντιπαλότητας προς τους Λευκούς έχει χρηματοδοτηθεί σε μεγάλο βαθμό από Εβραίους δωρητές».
Από την άλλη πλευρά, τον Αύγουστο του 2025, δήλωσε: «Έχω ένα ακλόνητο βιογραφικό το οποίο αποδεικνύει την αλληλεγγύη μου προς το Ισραήλ [...] Πιστεύω στα εδαφικά δικαιώματα που δόθηκαν στο Ισραήλ, πιστεύω στην εκπλήρωση της προφητείας». Τον Μάιο του 2025 ο Κερκ αντιτάχθηκε σε ένα διακομματικό νομοσχέδιο για την επέκταση των νόμων οι οποίοι τιμωρούν το μποϊκοτάζ κατά του Ισραήλ, αποκαλύπτοντας όμως τις βαθύτερες σκέψεις του: Το νομοσχέδιο «θα δημιουργήσει απλά και μόνον περισσότερο αντισημιτισμό και θα συμβάλει στην επικρατούσα αφήγηση ότι το Ισραήλ διοικεί την κυβέρνηση των ΗΠΑ», είπε. Επίσης αντιτάχθηκε στην εμπλοκή των ΗΠΑ στον πόλεμο Ιράν-Ισραήλ.
Τον Νοέμβριο του 2023, ο Κερκ είπε ότι «οι εβραϊκές κοινότητες προωθούν το ίδιο ακριβώς μίσος εναντίον των λευκών, το οποίο, κατά πως ισχυρίζονται, θέλουν να σταματήσει να χρησιμοποιείται εναντίον των Εβραίων». Συνέχισε ως εξής: «Το φιλοσοφικό θεμέλιο της αντιπαλότητας προς τους Λευκούς έχει χρηματοδοτηθεί σε μεγάλο βαθμό από Εβραίους δωρητές».
Από την άλλη πλευρά, τον Αύγουστο του 2025, δήλωσε: «Έχω ένα ακλόνητο βιογραφικό το οποίο αποδεικνύει την αλληλεγγύη μου προς το Ισραήλ [...] Πιστεύω στα εδαφικά δικαιώματα που δόθηκαν στο Ισραήλ, πιστεύω στην εκπλήρωση της προφητείας». Τον Μάιο του 2025 ο Κερκ αντιτάχθηκε σε ένα διακομματικό νομοσχέδιο για την επέκταση των νόμων οι οποίοι τιμωρούν το μποϊκοτάζ κατά του Ισραήλ, αποκαλύπτοντας όμως τις βαθύτερες σκέψεις του: Το νομοσχέδιο «θα δημιουργήσει απλά και μόνον περισσότερο αντισημιτισμό και θα συμβάλει στην επικρατούσα αφήγηση ότι το Ισραήλ διοικεί την κυβέρνηση των ΗΠΑ», είπε. Επίσης αντιτάχθηκε στην εμπλοκή των ΗΠΑ στον πόλεμο Ιράν-Ισραήλ.
Γ. Ρ.
ΙΙΙ. Η «Αμερικανική ασθένεια» στην Ευρώπη: Όποιοι ζητωκραυγάζουν για την δολοφονία ενός αντιδημοκράτη, γίνονται αντιδημοκράτες
© Sascha Lobo: Politische Morde zu feiern, ist in keiner Welt demokratisch. Der Spiegel, 12.9.2025 - https://archive.ph/Z9QsL
Αν κοιτάξετε προς τα αριστερά, φαίνεται ότι αρκετοί άνθρωποι καλωσορίζουν την δολοφονία του Κερκ, άνθρωποι οι οποίοι, κατά τα άλλα, δικαίως επιμένουν στην κατίσχυση του κράτους δικαίου σε περιπτώσεις απελάσεων ή ρατσιστικής βίας, για παράδειγμα. Αυτή η υποκρισία σε μέρος της Αριστεράς ήταν ήδη εμφανής μετά την επίθεση της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου 2023, οπότε έγινε πάλι φανερό ότι τον ωμό μισανθρωπισμό τον θεωρούν προβληματικό μόνον όταν προέρχεται από την «άλλη πλευρά».
Αν κοιτάξετε προς τα ακροδεξιά - ας το τονίσουμε, όχι προς τη συντηρητική πλευρά, αλλά προς τα ακροδεξιά [άλλωστε, το να κατατάσσουν τα media ανθρώπους σαν τον Τσάρλι Κερκ στους συντηρητικούς, προκαλεί «σύγχυση και παραπλάνηση», όπως λέει ο συγγραφέας παραπάνω] - τώρα βλέπουμε μεγάλο σοκ και θυμό. Και αυτό προέρχεται από ανθρώπους οι οποίοι πιθανότατα θα είχαν σχολιάσει μιαν απόπειρα δολοφονίας αριστερού πολιτικού με ένα χαιρέκακο, κακόψυχο γέλιο.
Στην υποκρισία την σχετική με το κράτος δικαίου οι ακροδεξιοί είναι εξπέρ, έστω και αν ορισμένα τμήματα της Αριστεράς προσπαθούν ακάματα να τους φτάσουν. Με άλλα λόγια, το να επευφημείς πολιτικές δολοφονίες είναι ισοδύναμο με το να εγκρίνεις ένα είδος θανατικής ποινής για τα φρονήματα και μια αυτοδικία χωρίς φραγμούς. Και αυτό δεν είναι δημοκρατικό πουθενά στον κόσμο, πόσο μάλλον σε ένα κράτος δικαίου.
Ωστόσο, και σ' αυτή την περίπτωση, υπάρχει μια θεμελιώδης διαφορά μεταξύ των πολιτικών στρατοπέδων, η οποία έχει να κάνει με την υπόθεση Τσάρλι Κερκ και τις αντιδράσεις τόσο από αριστερά όσο και από ακροδεξιά. Η ουσία του να είναι κανείς ακροδεξιός είναι να μην αποδέχεται την ίση αξία όλων των ανθρώπων. Γι' αυτό οι ακροδεξιοί γίνονται μισάνθρωποι με τόση γρηγοράδα. Για λόγους αρχής, τοποθετούν την δική τους ομάδα πάνω από άλλες ομάδες: Γυναίκες, μαύρους, ομοφυλόφιλους, Εβραίους, άτομα με αναπηρίες, και ούτω καθεξής.
Από την άλλη πλευρά, η ουσία του να είσαι δημοκρατικός αριστερός, είναι να πιστεύεις στην ίση αξία όλων των ανθρώπων. Άν όμως εγκρίνεις το να δολοφονούνται άνθρωποι οι οποίοι συμπεριφέρονται μισανθρωπικά, τότε εσύ ο ίδιος είσαι μισάνθρωπος και έτσι βυθίζεσαι στην αυταρχική, φανατική, σκοτεινή σφαίρα των αντιδημοκρατικών αριστερών.
Όσοι εγκρίνουν την δολοφονία του Τσάρλι Κερκ θέτουν την πολύ προσωπική τους εκτίμηση για το ποιο άτομο, ποιάς πολιτικής στάσης, αξίζει να ζει και ποιο όχι, πάνω από την βασική δημοκρατική τάξη πραγμάτων με ελευθερίες και δικαιώματα.
Κατά τα άλλα, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχεις το δικαίωμα να μην παίρνεις στα σοβαρά την δολοφονία. Σημαίνει όμως το εξής: Δεν μπορείς να είσαι υπέρ της δολοφονίας και ταυτόχρονα να ισχυρίζεσαι ότι είσαι δημοκρατικός. Είναι λάθος αλλά δεν απαγορεύεται, να χρησιμοποιείς, άν σου αρέσει, μια πυξίδα που δείχνει προς τον νότο αντί για τον βορρά. Ωστόσο, σε μια φιλελεύθερη δημοκρατία, πολύ σωστά απαγορεύεται, ή ακόμη και τιμωρείται, το να ανέχεσαι εγκλήματα «με τρόπο που είναι πιθανό να διαταράξει την ειρήνη των πολιτών, με δημόσιο λόγο [...] ή διαδίδοντας πράγματα» (Ποινικός Κώδικας, Άρθρο 140).
Ως ακροδεξιός εξτρεμιστής ακτιβιστής, ο Τσάρλι Κερκ ήταν αντιδημοκρατικός, εχθρός του κράτους δικαίου και μισανθρωπικός, έστω και αν μερικές φορές μπορούσε να τα συγκαλύπτει, άτσαλα ή πιο επιτήδεια, με λέξεις που ηχούσαν έξυπνες και περισπούδαστες. Αλλά ο δημόσιος έπαινος της δολοφονίας αυτού του ανθρώπου είναι εξίσου αντιδημοκρατικός, εξίσου εχθρικός προς το κράτος δικαίου και εξίσου μισανθρωπικός.
Όσοι εγκρίνουν την δολοφονία του Τσάρλι Κερκ θέτουν την πολύ προσωπική τους εκτίμηση για το ποιο άτομο, ποιάς πολιτικής στάσης, αξίζει να ζει και ποιο όχι, πάνω από την βασική δημοκρατική τάξη πραγμάτων με ελευθερίες και δικαιώματα.
Κατά τα άλλα, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχεις το δικαίωμα να μην παίρνεις στα σοβαρά την δολοφονία. Σημαίνει όμως το εξής: Δεν μπορείς να είσαι υπέρ της δολοφονίας και ταυτόχρονα να ισχυρίζεσαι ότι είσαι δημοκρατικός. Είναι λάθος αλλά δεν απαγορεύεται, να χρησιμοποιείς, άν σου αρέσει, μια πυξίδα που δείχνει προς τον νότο αντί για τον βορρά. Ωστόσο, σε μια φιλελεύθερη δημοκρατία, πολύ σωστά απαγορεύεται, ή ακόμη και τιμωρείται, το να ανέχεσαι εγκλήματα «με τρόπο που είναι πιθανό να διαταράξει την ειρήνη των πολιτών, με δημόσιο λόγο [...] ή διαδίδοντας πράγματα» (Ποινικός Κώδικας, Άρθρο 140).
Ως ακροδεξιός εξτρεμιστής ακτιβιστής, ο Τσάρλι Κερκ ήταν αντιδημοκρατικός, εχθρός του κράτους δικαίου και μισανθρωπικός, έστω και αν μερικές φορές μπορούσε να τα συγκαλύπτει, άτσαλα ή πιο επιτήδεια, με λέξεις που ηχούσαν έξυπνες και περισπούδαστες. Αλλά ο δημόσιος έπαινος της δολοφονίας αυτού του ανθρώπου είναι εξίσου αντιδημοκρατικός, εξίσου εχθρικός προς το κράτος δικαίου και εξίσου μισανθρωπικός.
Ο Nikolai Antoniadis είναι συνεργάτης του Institute for Human Sciences, Βιέννη, ρεπόρτερ του Spiegel στο εξωτερικό και σε εμπόλεμες ζώνες
Ο Dr. Claus Hecking σπούδασε νομικά και πολιτική επιστήμη, είναι ανταποκριτικής του Spiegel τις ΗΠΑ, με προϋπηρεσία στην Zeit, στο Capital, FT, Deutsche Welle, FAZ, Welt, Tagespiegel
Ο Timo Lehmann (1991) σπούδασε πολιτική επιστήμη, είναι πολιτικός συντάκτης του Spiegel από το 2019 με προϋπηρεσία στην taz, Süddeutsche Zeitung, Zeit. Διετέλεσε ανταποκριτής των εφημερίδων στην Κωνσταντινούπολη, Νέα Υόρκη, Παρίσι, Βρυξέλλες
Ο Sascha Lobo (1975) είναι συγγραφέας, σχολιογράφος στον Spiegel και σύμβουλος στρατηγικής ειδικευμένος στο Διαδίκτυο και στις ψηφιακές τεχνολογίες. Βιβλίο: Die große Vertrauenskrise - Ein Bewältigungskompass (Η μεγάλη κρίση εμπιστοσύνης - Μια πυξίδα για να την αντιμετωπίσουμε, 2023)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου